Op 16 September 2016 opent winkelketen Superdry in Osnabrück Duitsland een bijzondere nieuwe winkel.
In deze ruim 500m2 winkel kiest Superdry met advies van Van Zelst Media Solutions voor een nieuwe audio-opzet. In Superdry winkels is muziek een belangrijk onderdeel van de totale beleving. Sterker nog, dit Engels beursgenoteerd bedrijf zegt zelf: “Music is a big part of our DNA.”
Omdat de muziek in Superdry-winkels zo prominent aanwezig is (volume is ongeveer 75 decibel), leidt dit bij sommige klanten tot irritaties. Bij Van Zelst Media Solutions hebben we dit opgelost samen met partners Mutrox en Bowers & Wilkins vanuit een maatwerk Masterplan. Daarin hebben we een optimale luidspreker verdeling gecreëerd in de winkel. Hierdoor creëren we een gelijkmatig geluidsniveau in de gehele winkel. Met luidsprekers van Bowers & Wilkins zorgen we voor een zeer natuurlijk en rustig geluid waardoor, zelfs bij een hoog volume, een prettige muziekbeleving ontstaat.


Het resultaat is verbluffend. De 5 Rotel versterkers die de speakers aansturen, zijn per 2 speakers te regelen. Hierdoor is het volume in de hele winkel geweldig in te regelen. Ook de paskamers zijn apart regelbaar.
Uiteraard is het volume en de muziekkeuze te kiezen via een app. De in totaal 40 speaker-aansluitpunten zijn een verdubbeling van de normale Superdry winkels met een vergelijkbaar oppervlakte.
Foto-impressie van dit project:
.







